Smart Fysio palvelee monipuolisesti,

jotta Sinä voisit paremmin!

SmartFysio Sipoon Nikkilässä palvelee monipuolisesti, asiakkaan tarpeet huomioonottaen, jotta sinä voisit paremmin.

Tutustu alla  palveluihimme. Voit varata ajan netissä 24/7 tai puhelimitse vastaanoton aukioloaikojen puitteissa.

Akupunktio

Fysioterapiassa akupunktiota käytetään pääasiassa kivun lievittämiseen. Yleisimpiä hoitoindikaatioita ovat migreeni ja muut päänsäryt, niska-hartiaseudun kiputilat, selkäkivut, iskias sekä erilaiset jännetulehdukset, kuten tenniskyynärpää.

Faskiakäsittely

Kiristävää faskiaa voidaan hoitaa manuaalisella käsittelyllä ja liikkeiden avulla, jolloin liikkuminen helpottuu ja olo rentoutuu.

Fysioterapia

Fysioterapian menetelmiä ovat terveyttä ja toimintakykyä edistävä ohjaus ja neuvonta, terapeuttinen harjoittelu sekä manuaalinen ja fysikaalinen terapia.

Geriatrinen
fysioterapia

Ikäihmisten fysioterapialla eli geriatrisella fysioterapialla edistetään ja tuetaan ikääntyneiden henkilöiden toimintakykyä, omatoimisuutta ja elämänlaatua fysioterapian keinoin.

Huimaus-kuntoutus

Hyvänlaatuinen asentohuimaus on yleisin huimausta aiheuttava sairaus. Sen oireena on kiertävä, voimakas, muutamia kymmeniä sekunteja kestävä huimaus, joka liittyy asennon muutoksiin.

Kotikäynnit

Fysioterapia voidaan toteuttaa myös asiakkaan kotona. Kotikäyntinä toteutettu fysioterapia soveltuu hyvin esim. neurologisista fysioterapiaa kaipaaville henkilöille, sekä ikääntyneille.

Klassinen hieronta

Klassinen hieronta on perinteinen hoitomuoto, joka vaikuttaa sekä kehoon että mieleen. Klassisessa hieronnassa käytetään viittä perusotetta: sively, hankaus, pusertelu, täristys ja taputus.

Kinesioteippaus

Kinesioteippaus on kevyt teippaus, joka tehdään elastisella teipillä. Kinesioteippauksessa hyödynnetään kinesioteipin ihon kaltaisia ominaisuuksia (palautuva elastisuus).

Lymfaterapia

Lymfaterapian päätehtävä on elvyttää kehon imunestekiertoa ja vähentää turvotusta mm. syöpäleikkausten jälkihoidoissa. Kevein, tasaisin ja rytmisin käsiottein tehostetaan imusuoniston supistustoimintaa.

Liikuntaryhmät

Fysioterapeutin ohjaamassa liikuntaryhmässä fysioterapia-asiakkaan on turvallista aloittaa liikkuminen tai palata liikuntaharrastuksen pariin.

Manuaalinen fysioterapia

Manuaalista fysioterapiaa käytetään tuki- ja liikuntaelimistön vaivojen tutkimisesi ja hoitamiseksi.

Neurologinen fysioterapia

Neurologisen fysioterapian tavoitteena on parantaa asiakkaan mahdollisuuksia tavalliseen elämään ja mm. lisätä käytössä olevia voimavaroja.

Tukisukat

Meiltä voit tilata omien mittojen mukaan valmistetut laadukkaat tukisukat. Kompressiopaine osuu jalassa oikealle kohdalle ja sukat istuvat varmasti hyvin jalkaan.

Yksilölliset harjoitusohjelmat

Kauttamme saat juuri sinun tarpeisiisi suunnitellun yksilöllisen harjoitusohjelman, joka sisältää harjoitteet kuvin ja tekstein.